Pagina's

vrijdag 4 juli 2014

BUCKETLIST

‘’Een bucket list (letterlijk: emmerlijst) of loodjeslijst is een lijst met dingen, die iemand nog gedaan wil hebben voor hij sterft (kick the bucket).’’ volgens Wikipedia.

Waarom ga ik een bucketlist opstellen? Om doelen in mijn leven te stellen. Klinkt heel cliché, maar het lijkt me zo leuk een overzichtje te maken van wat ik nu eigenlijk nog écht allemaal wil!


Voordat ik begon met het opstellen van mijn bucketlist, heb ik een aantal vragen voor mijzelf beantwoord. Mocht je ook een bucketlist op willen stellen, heb ik die vragen voor je op een rijtje gezet.  Schrijf op wat in je opkomt als je deze vragen leest:

·      Wat als je morgen zou sterven? Wat zou je willen doen voordat je sterft?
·      Wat zou je doen als je onbeperkte tijd, geld en middelen had?
·      Wat heb je altijd al willen doen, maar nog niet gedaan?
·      Welke landen, plaatsen zou je nog altijd willen bezoeken?
·      Wat zijn uw grootste doelen en dromen?
·      Welke ervaringen wil je hebben / voelen?
·      Welke activiteiten of vaardigheden wil je leren of uit te proberen?
·      Wat zijn de belangrijkste dingen die je ooit wil doen?
·      Wat zou je willen zeggen / doen samen met andere mensen? Mensen die je liefhebt? Familie? Vrienden?
·      Zijn er bepaalde mensen die je wilt ontmoeten?
·      Wat wil je bereiken in de verschillende gebieden: sociaal, liefde, familie, carrière, financiën, gezondheid?
·      Wat moet je doen om een ​​leven van de grootste betekenis te leiden?

Nou, ga er goed voor zitten, hier een greep uit mijn bucketlist:

1.    Gelukkig zijn!
2.    Een wereldreis maken.
3.    Een tattoo zetten.
4.    Oldskool camperen! Met een kampvuur en alles wat er bij hoort!
5.    Ik zou graag Spaans leren. Sí.
6.    Een marathon lopen.
7.  Een rit langs het strand op een paard. Ik kan niet eens paardrijden, maar het lijkt me zo heerlijk om met zonsondergang langs het water te lopen!
8.    Op reis naar India!
9.    Skidiven! Onwijs eng, maar het lijkt me zooo gaaf!
10.  Naar het vliegveld gaan, en een random ticket boeken! Whoaa, echt eng.
11.    Ik zou graag een tijdje vrijwilligerswerk doen in een ontwikkelingsland zoals bijvoorbeeld Kenia.
12.  Dansen in de regen!
13.  Slapen op het strand! Met de golven op de achtergrond, hmm heerlijk!

Heb jij nog dingen die echt ontbreken op mijn bucketlist? Ik hoor het graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten